Wednesday, June 23, 2010

Semester baru bakal bermula


1.Alhamdulillah dengan izin Allah saya akan melangkah ke semester 3 pengajian Master di UUM Kuala Lumpur.

2.Walaupun pelbagai ranjau dihadapi saya amat bersyukur kepada Allah kerana memberikan saya kekuatan untuk terus mengharungi status sebagai pelajar.

3.Dua hari sebelum peperiksaan akhir saya terpaksa pulang ke Melaka kerana Dhiya Hiswaniza dimasukkan ke hospital kerana tidak sihat.

4.Saya dan isteri bermalam di hospital dan di sana lah saya menggunakan peluang untuk mengulang kaji pelajaran.

5.Terima kasih untuk isteri dan ahli keluarga yang lain yang sentiasa memberikan sokongan dan semangat. Tanpa itu, pasti saya tewas. Untuk pulang semula ke KL pada jam 6.00 pagi untuk mengambil peperiksaan tidak mudah tanpa sokongan dan bantuan isteri. Sekalung penghargaan untuk beliau.

6.Kepada Assoc Prof Dr Mazuki Jusoh, bekas pensyarah yang tidak jemu-jemu membantu saya. Semasa di hospital saya memohon bantuan beliau untuk memberikan panduan untuk menjawab kertas “strategic HRM” hanya melalui telefon selama 40 minit. Penerangan beliau begitu mudah difahami dan sekali lagi saya berjaya mencatatkan keputusan cemerlang.

7.Pernah semasa di semester pertama, beliau memberikan penerangan sambil menutup mata oleh kerana tersangat letih namun dilayan jugak persoalan dan kekeliruan saya. Walaupun begitu, maklumatnya begitu berkesan dan membantu.

8.Saya berdoa kepada Allah agar terus diberikan kekuatan dan memberikan pahala yang banyak kepada insan yang sentiasa membantu saya.

Wassalam

No comments: