Monday, March 23, 2009

Perhimpunan Agung UMNO

Minggu ini merupakan minggu penentuan. Debaran demi debaran dirasai oleh Tan Sri, Datuk Seri, Datuk, Datin.

Dan yang paling glamour sudah tentulah para perwakilan. Di kala pemilihan ini perwakilan dikejar oleh Tan Sri dan Datuk Seri mahupun Datuk.

Mereka ini diibaratkan seperti permata dan emas nilainya sungguh berharga tak terkata. Tetapi selepas pemilihan “trend” automatik terus berubah. Perwakilan Pula yang mengejar Tan Sri serta Datuk Seri. Itulah dunia politik.

Tetapi ingatlah wahai perwakilan pemilihan ini amat penting untuk melihat survival UMNO untuk terus menguasai kerajaan. Gandingan mantap amat perlu janganlah kerana wang yang hanya kenyang untuk seketika akan membuatkan kita kelaparan untuk seumur hidup selepas daripada itu.

Saya amat suka untuk melihat calon-calon ini menang untuk memberikan gandingan yang mantap dan padu kepada Presiden baru.

Presiden : Mohd Najib Tun Abdul Razak
Timbalan Presiden : Muhyddin Yassin
(Calon yang amat sesuai untuk jawatan ini. Telah teruji kepimpinannya sejak menjadi Menteri Besar Johor lagi. Berpengalaman luas dalam kabinet sekurang-lurangnya 4 kementerian telah diterajui beliau dan semuanya “tip-top”).

Naib Presiden 1 : Dr Rais Yatim
(Calon yang senior, berpengalaman, bijak berhujah, penyampaian hujah amat senang difahami dan boleh diterima. Semangat kemelayuan yang tinggi dan kaya dengan bahasa. Lantang bersuara!)

Naib Presiden 2 : Hishamuddin Tun Hussein
(Calon yang dilihat bersesuaian bagi mewakili golongan muda. Juga berpengalaman menerajui 2 buah kementerian sebelum ini. Cumanya yang perlu diperbaiki ialah popularitinya dikalangan guru yang dilihat sedikit terbelakang).

Naib Presiden 3 : 1. Dr Ahmad Zahid Hamidi
(Calon yang dilihat memiliki ketegasan, berupaya menerajui pertfolio agama).

: 2. Shafie Apdal
(Calon dari Sabah ini juga merupakan menteri yang kuat bekerja. Lantang menyuarakan hal ehwal kepentingan Sabah. UMNO memerlukan sekurang-kurangnya seorang wakil dari Sabah ini).

Ketua Pemuda : Mukhriz Tun Dr Mahathir
(Calon yang dilihat mempu memberikan sinar baru terhadap kepimpinan pemuda. Seorang yang lemah lembut namun mempunyai ketegasan. Calon yang mempunyai pengaruh di peringkat akar umbi.).


Dari jauh perwakilan datang,
Dengan niat untuk memilih dan bersidang,
Pemilihan ini untuk dihari mendatang,
Jangan silap memilih orang.

Wassalam

3 comments:

Hazhari Ismail said...

Hehe..ramalan anda salah..

DREAMTEAM yg bakal PM kita nk akhirnya tercapai..

Apakah perubahan2 yg bakal berlaku dbawah legasi yg baru..


tunggu dan lihat...[+_+]

Unknown said...

UMNO maki parah.. percayalah!

Hiswadi Anuar said...

To Putera asQalan:-

Sekurang-kurangnya hanya Dr Rais dan Mukhriz sahaja yang tidak termasuk. Namun perlu dilihat kedua-dua tokoh ini merupakan calon akar umbi.

To kayrolldin:-

Parti UMNO itu tidak sesekali parah. Pemimpin parti UMNO itu yang cedera dan parah!